Studenten KW1 college openen pop-up winkel voor het goede doel

Studenten Koning Willem I College zamelen geld in voor WWF

VEGHEL - Twee klassen van het Koning Willem I College hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een pop-up store in het centrum van Veghel. De tijdelijke winkel werd dinsdag geopend. De opbrengst gaat naar een gekozen goed doel: het WWF (World Wide Fund for Nature).
De pop-up winkel voor het goede doel aan de Molenwieken 44 in Veghel
Fotograaf: Koning Willem 1 college

Van worstenbroodjes tot kaarsen
De vijftig eerstejaars studenten verkopen allerlei producten zoals worstenbroodjes, Tony Chocolonely, tweedehands speelgoed, tapasplanken, kerststukjes en kaarsen. Docent Mary Brinkman begeleidt samen met Sarah Mousa Shokhier dit project: “Ze zoeken een samenwerking met bedrijven om geld in te zamelen voor een maatschappelijk doel. Er staan bijvoorbeeld jongens in de aula om Turkse pizza’s van een Turkse supermarkt te verkopen.”

Maatschappelijke bijdrage
Het leveren van een bijdrage aan de maatschappij staat bij dit project centraal waaraan ook een examen is verbonden. Studenten zijn betrokken bij het gehele proces. Van de inkoop van producten, zoeken naar samenwerkingen in de regio, inzamelen tweedehands of zelfgemaakte producten, het promoten van de pop-up store tot het runnen van de winkel.

Unieke Tony Chocolonely reep
Basisschoolkinderen van De Uilenbrink maakten tapasplanken om te verkopen in de winkel. Leerlingen van het Fioretti College ontwierpen de etalage. Daarnaast zorgen de studenten van de afdeling Horeca van het KW1C voor zelfgemaakte ketchup. Er zijn door de studenten samenwerkingen opgezet met kinderdagverblijven, basisscholen en lokale ondernemers om mooie producten en (tweedehands) speelgoed in te zamelen. Brinkman: “Er komt een unieke Tony Chocolonely reep en ook een unieke Pringles bus. De wikkel om die bus is gemaakt door onze studenten.”

Doel tweeduizend euro
De winkel op het adres Molenwieken 44 is tot en met 21 december elke week open op dinsdagen en donderdagen van 10 tot 16 uur. Het is het derde jaar dat studenten het project volgen. Voorgaande jaren werd er geld opgehaald voor Unicef en KiKa. “Wij hopen op een zo hoog mogelijk bedrag. Vorig jaar kwamen we netto uit op 1800 euro, daar willen we wel voorbij natuurlijk. Dat we de tweeduizend aantikken”, besluit de docent economie.

De opbrengst van de pop-up winkel is voor het WWF (World Wide Fund for Nature)
Fotograaf: Koning Willem 1 college
Van worstenbroodjes tot kaarsen
Fotograaf: Koning Willem 1 college
Openingstijden pop-up winkel tot en met 21 december op dinsdag en donderdag van 10 tot 16 uur.
Fotograaf: Koning Willem 1 college