Nieuw fenomeen: ‘Window Shopping’

SCHIJNDEL – Nu de niet essentiële winkels zijn gesloten blijven winkeliers met hun voorraden zitten. Dat winkeliers inventief zijn is te zien in de Molenstraat in Schijndel. Van Tilburg Mannenmode bedacht een alternatief: ‘Window Shopping’.

Zowel het idee als de uitvoering is simpel. Hang kleding in de etalage en voorzie die van een artikelnummer en prijs. Wil je als klant een of meerdere artikelen thuis passen dan volstaat een telefoontje naar de winkelier met artikelnummer en maat. Vervolgens worden de artikelen thuisbezorgd en na het passen weer opgehaald.

Window Shopping
Edu Nettekoven bedrijfsleider bij Van Tilburg: “Voor onze klanten in de directe omgeving hebben we dit ‘Windowshopping’ bedacht”. “Het loopt boven verwachting. Er is veel vraag naar. In de etalage hangt voornamelijk ‘sale’ kleding met een vriendelijk prijsje. Zo blijven we toch een beetje aan het werk en kunnen we iets van de voorraad verkopen. Al maakt dit natuurlijk niet het verlies van de omzet goed, maar alle kleine beetjes helpen”.

Service
Voor de vaste klanten bedacht Nettekoven een andere service: “We hebben veel vaste klanten uit de verre omgeving. We kregen veel telefoontjes met de vraag naar kleding. Van die klanten kennen we de kledingsmaak zodat we kledingpakketjes kunnen samen stellen die we thuisbezorgen. Als de klant een keuze heeft gemaakt halen we het overige weer op”.

Van Tilburg Mannenmode Window Shopping
Window Shopping
Window Shopping