Jumbo kondigt extra maatregelen aan om fouten bij kassa te voorkomen.


VEGHEL – Jumbo heeft contact gezocht met de Consumentenbond over het onderzoek van de Consumentenbond waaruit is gebleken dat Jumbo ’t vaakst in de fout gaat bij het doorberekenen aanbiedingen.
Recentelijk meldde de Consumentenbond dat bij 90 aanbiedingen van Jumbo bij de kassa maar liefst 31 keer een verkeerd bedrag werd berekend. Bij Albert Heijn ging dat 22 keer mis en bij de Plus supermarkt 17 keer.
In een reactie zegt Jumbo dit soort zaken te betreuren en dat het concern maatregelen neemt zoals een betere uitrol van elektronische schaplabels waardoor dit probleem minder vaak zou moeten voor komen.
“Onze belofte schrijft verder voor dat de klanten een product gratis krijgen als blijkt dat er een afwijking is tussen de prijs op het schap en de prijs aan de kassa”.
En het bedrijf gaat een eigen onderzoek doen naar dit soort fouten, zo meldt een woordvoerder van Jumbo desgevraagd tegenover Omroep Meierij.