Inwoners Meierijstad mogen meedenken over gemeentelijk logo

De Noordkade is een sterkte troef

Opvallend actief
“Onze inwoners zijn opvallend actief in het verenigingsleven en met het organiseren van activiteiten en evenementen. Met voorzieningen als de Noordkade, een festival als Paaspop en de sterke AgriFood sector kunnen we onze gemeente landelijk op de kaart zetten. Daarbij zijn inwoners en ondernemers belangrijke ambassadeurs. En koersen we met name op het aantrekken van jong talent, gezinnen met kinderen en recreanten”, aldus de gemeente.

Wie een poging wil wagen kan op woensdagavond 20 februari tussen 18.30 en 20.30 uur kennis nemen van het citymarketingbeleid. Er is dan een inloopavond in het stadhuis aan het Stadhuisplein in Veghel. Inwoners die mee willen denken over campagnemiddelen, zoals het stadslogo, kunnen voor 13 februari een bericht sturen aan lvanderswaluw@meierijstad.nl

MEIERIJSTAD – Hoe trek je mensen naar  je gemeente? De gemeente Meierijstad heeft daar over nagedacht. Het DNA van de gemeente, de sterke punten en de doelgroepen zijn in beeld. Wat nog ontbreekt is een sterk logo waaraan mensen direct zien: dat is Meierijstad. Zoals Eindhoven bijvoorbeeld z’n vibes heeft.

Inwoners van Meierijstad mogen meedenken over zo’n logo. Na overleg met heel veel lokale partijen zijn er drie woorden uitgerold die samen het DNA van de gemeente vormen: ondernemend, daadkrachtig en betrokken. Bovendien is de gemeente sterk in food en cultuur.