Gezelliger winkelcentra in Meierijstad dankzij reclamebelasting

Harrie van Herpen (Schijndel), Johan Nagtzaam (Veghel), wethouder Jan Goijaarts en Pieter van de Kamp (Sint-Oedenrode) ondertekenen het convenant reclamebelasting.

MEIERIJSTAD – De reclamebelasting die in Meierijstad zal worden geheven komt ten goede aan het aantrekkelijk maken van de winkelcentra in Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel.

Deze week  tekenden wethouder Jan Goijaarts en de voorzitters van de centrummanagement-organisaties daarvoor een overeenkomst.

 

Daarin staat dat het geld van de reclamebelasting terugvloeit naar de drie winkelcentra in Meierijstad met als doel de centra nog aantrekkelijker te maken.

Meer sfeer
Met de inkomsten kunnen de ondernemers meer sfeer scheppen door door het organiseren van evenementen en koopzondagen. Daardoor wordt het voor het winkelend publiek aantrekken om naar de winkelcentra te gaan.

Werk aan de winkel
Wethouder Goijaarts is blij met deze gezamenlijke afspraak: “Goed om te zien dat ondernemers het nut van reclamebelasting zien. Uit de nieuwe centrumvisie blijkt dat er werk aan de winkel is om het gewenste niveau te krijgen en te houden”.

Pieter van de Kamp uit Sint-Oedenrode beaamt dit en wijst op de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de partijen: “Lokale samenwerking voor een beter centrum is niet vrijblijvend”.

Enorme uitdaging
Harrie van Herpen: “Zonder deze reclamebelasting kan de centrummanagement-organisatie niet werken en we ondervinden dat het goed functioneert in Schijndel.” Johan Nagtzaam: “ Voor Veghel Centrum staan we voor een enorme uitdaging die vraagt om een structurele en toekomstbestendige aanpak. Werk aan de winkel dus!”

In november stemde de gemeenteraad van Meierijstad al in met het heffen van reclamebelasting in de drie centra van Meierijstad.

You may also like...

%d bloggers liken dit: